woensdag 9 mei 2012

Bijeenkomst 1

De eerste les digitale didactiek was dinsdag 9 mei. De les begon met een aantal vragen die wij konden beantwoorden met stemkastjes. Ik had dit nog niet eerder gedaan, ik denk dat kinderen op de basisschool hier ook erg enthousiast over zullen zijn. Je kan hier ook gevoelig onderwerpen mee bespreken zoals bijvoorbeeld faalangst. Doordat je een anonieme weergave kunt krijgen van de antwoorden, zullen  kinderen zich veilig genoeg voelen eerlijk te antwoorden maar zien ze toch dat andere kinderen ook bang zijn voor een onvoldoende.

De digitale vooruitgang roept veel verschillende reacties op in de klas. Interessant vond ik stil te staan bij de jeugd die opgroeit met alle digitale media en de invloed die dit heeft op hun wereldbeeld. De techniek wordt vooral gebruikt voor communicatie doeleinden. Na de sms-duim is er nu ook de tablet-nek door het kijken op de tablet. Soms ben ik huiverig over de groeiende technologie. Misschien ben ik daarin soms enigszins conservatief en zou ik willen zeggen: 'Zet die apparatuur uit en ga lekker buitenspelen"!  

We sloten de les af met het maken van een weblog. En ta-daa! Mijn eerst weblog ooit.